تأثیر آراستگی ظاهر بر روابط زناشویی

جلب کردن توجه همسر به‌عنوان شریک زندگی، تنها از راه ثروت، زیبایی و دانش نیست، بلکه نیازمند به کار بستن شیوه‌های ظریف و ویژه است. زندگی، هنری است که هر که هنرمندتر باشد و با ظرافت کار کند، در آن موفق‌تر است.

توجه به ظاهر


ادامه مطلب ...

افزایش خطر تولد کودکان ناهنجار در زنان بالای ۳۵ سال

 سیدمحمدحسین قادریان در گفت‌وگو با فارس، ناهنجاری‌های بدو تولد را دو دسته تقسیم کرد و گفت: یک دسته از ناهنجاری‌های بدو تولد هستند که منشأ آن اختلالات ژنتیک است.

عضو بورد ژنتیک پزشکی کشور ادامه داد: در ژنوم انسانی که 20 تا 25 هزار نوع ژن وجود دارد. بعضی از ژنها می‌توانند باعث اختلالات ظاهری در نوزاد به دنیا آمده، شود که مشخصاً در اتاق زایمان بگویید این نوزاد ناهنجار است.

فوق تخصص ژنتیک پزشکی افزود: اختلالات دیگر اختلالاتی هستند که در ظاهر نوزاد ناهنجاری یا بدشکلی دیده نمی‌شود ولی به محض اینکه نوزاد عمل شیر خوردن و انجام سوخت و ساز یا متابولیسم را پیش می برد دچار استفراغ، تغییر رنگ بدن یا خونریزی می‌شود.


ادامه مطلب ...

زنان باردار به چه مراقبتهایی نیاز دارند

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:تغییرات ظاهری و نگرانی از کاهش جذابیت و زیبایی ظاهری نباید سبب نگرانی مادران جوان می‌شود چراکه یکی از زیباترین و جذاب‌ترین تغییرات یک زن در طی دوران زندگی همان شکل و شمایل ویژه دوران حاملگی است.

وی گفت: هر زن به محض احساس بارداری یا مشاهده علائم بارداری که بارزترین آن قطع قاعدگی است می‌بایست به ماما مراجعه کند تا از بارداری خود اطمینان حاصل کند.

* سه ماهه اول بارداری

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: پس از تأیید بارداری توسط ماما و آغاز دوران بارداری،در سه ماهه اول به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارد مگر اینکه علائم خطر یا علائم بارداری غیرطبیعی را مشاهده کند.

وی افزود: حاملگی خارج از رحم و بارداری که به آن مول یا بچه‌خوره می‌گویند و تهدید به سقط است از جمله بارداری‌های غیرطبیعی است که باید به پزشک مراجعه کرد.

خداکرمی ادامه داد: در اوایل بارداری تا هفته دوازدهم توجه به اینکه حاملگی غیرطبیعی است مهم است.

خداکرمی در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر اینکه چگونه می‌توان فهمید که حاملگی غیرطبیعی است گفت: اگر خانم باردار احساس درد در یک طرف زیر شکم داشته باشد یا لکه‌بینی و خونریزی دیده شود باید در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند تا از نظر حاملگی خارج از رحم مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: مسئله مهم دیگری که در سه ماهه اول بارداری باید به آن توجه کرد آن است که از مصرف هر نوع دارو و مکمل خوراکی به جز اسید فولیک اجتناب شود چون بعضاً مشاهده شده که زنان باردار خودسرانه از مولتی‌ویتامین، آهن یا کلسیم استفاده می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: استفاده از داروها و مکمل‌ها فقط در مواردی ضروری است که به تأیید ماما یا پزشک متخصص زنان رسیده باشد.



ادامه مطلب ...

عفونت دستگاه تناسلی در خانمها

عفونت‌های دستگاه ادراری از مسایل جدی هستند که سلامت فرد را به خطر می‌اندازند. عفونت‌های دستگاه ادراری دومین نوع معمول عفونت در بدن و علت حدود 3/8 میلیون ویزیت پزشکی در سال هستند. زنان به خصوص در ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری مستعدترند. یک زن از هر پنج زن طی عمرش یک‌بار به عفونت ادراری مبتلا می‌شود. از جمله شایع‌ترین بیماری‌های عفونت دستگاه ادراری در نزد خانم‌ها، بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی است. در این شماره قصد داریم درباره این عفونت‌ها اطلاعاتی خدمت شما ارایه کنیم.

گروهی از این بیماری‌ها مانند سوزاک و سیفلیس و تبخال‌های تناسلی که معمولا عوارض و درمان‌های بیشتری دارند، صرفا از طریق تماس‌های جنسی منتقل می‌شوند اما آنچه مدنظر ماست گروهی از بیماری‌های عفونی هستند که اکثر خانم‌ها در طی زندگی، حداقل یک بار به یکی از آنها دچار شده و عوارض و درمان‌های ساده‌تری دارند. به التهاب و عفونت مجرای تناسلی، واژینیت می‌گویند.


ادامه مطلب ...

کیست تخمدان به سراغ چه زنانی می رود؟

شاید شما هم با خانمهای متعددی رو به رو شده باشید که از اختلالات دوره ماهانه شکایت دارند و

 نمی دانند چه کاری انجام دهند و البته در این میان حتی برخی از دختران به دلیل بی اطلاعی از اهمیت موضوع آن را با مادرشان نیز در میان نمی گذارند تا چه برسد به مراجعه به پزشک متخصص.
بعضی دیگر از خانمها هم از وجود موهای زائد صورت ناراحتند و نمی دانند برای رفع این مشکل چه باید بکنند؟
برخی به پزشک مراجعه می کنند و برایشان تشخیص کیست تخمدان داده می شود که آنها پیش از دیگران نگرانند ولی باز هم درباره مشکلشان حرفی نمی زنند و چیزی نمی پرسند و...
با توجه به اهمیت این موضوع و ارتباط سلامت تخمدانها با سلامت «زن» ما این مقوله را با دکتر مریم جهان افروز برهانی،جراح و متخصص بیماریهای زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در میان گذاشتیم.

ادامه مطلب ...